Domowy hamburger – zdrowo i smacznie

Witam!

Często niedobór wolnego czasu powoduje, że sięgamy po szybkie jedzenie. Nie zawsze jest to pełnowartościowy posiłek, a jakość składników pozostawia wiele do życzenia. Dlatego, aby nie odmawiać sobie przyjemności, jaką jest oczywiście jedzenie, mam propozycję – jeżeli już najdzie Nas ochota na fast-fooda, proponuję zrobić go samemu. Przynajmniej będziemy wiedzieć z czego się składa:)

burger2

SKŁADNIKI:

KOTLECIKI

  • około 300 g mięsa mielonego
  • pół bułki pszennej (+ pół szklanki mleka)
  • cebula
  • ząbek czosnku
  • sól, pieprz
  • 2 czubate łyżki bułki tartej
  • jajko

POZOSTAŁE SKŁADNIKI

  • miks sałat
  • pomidor
  • kilka plastrów sera żółtego
  • czerwona cebula
  • kilka bułek pełnoziarnistych

+ domowy sos czosnkowy ( 2 ząbki czosnku, jogurt naturalny, koperek, czubata łyżka majonezu, sól, pieprz)

burger z boku

PRZYGOTOWANIE:

1. Zaczynamy od przygotowania kotlecików. Pół bułki pszennej namaczamy w mleku. W misce umieszczamy mięso mielone, rozdrabiamy widelcem.

2. Do mięsa dodajemy drobno posiekaną cebulę oraz ząbek czosnku.

3. Namoczoną bułkę odciskamy z nadmiaru mleka i rwiąć na małe kawałki, dodajemy do mięsa.

4. Następnie dodajemy jajko. Przyprawiamy solą i pieprzem oraz łączymy wszytskie składnki, aby równomiernie się połączyły.

5. Na sam koniec dodajemy dwie łyżki bułki tartej i ponownie łączymy składniki. Z przygotowanego mięsa formujemy małe kuleczki, następnie spłaszczamy je delikatnie, obtaczamy w bułce tartej i smażymy na patelni, aż kotleciki się zarumienią.

6. Bułki przekrajamy i wkładamy na około 8 minut do piekarnika. Na spód nakładamy plasterek żółtego sera. Gdy ser się rozpuści wyciągamy bułki i przechodzimy do kompletowania naszego hamburgera 🙂

w trakcie

7. Na ser nakładamy  kilka listków ulubionych sałat, upieczony kotlet, na niego kolejny plasterek sera ,pomidor, plaster czerwonej cebuli ( wcześniej namoczonej w mleku, obtoczonej w mące i podsmażonej) i przykrywamy górną częścią bułki.

Opcjonalnie, podajemy z sosem czosnkowym ( Przepis: 2 ząbki czosnku, jogurt naturalny, koperek, czubata łyżka majonezu, sól, pieprz – czosnek przeciskamy przez praskę, łączymy z jogurtem, majonezem, koperkiem oraz doprawiamy solą i pieprzem).

 

Prosto i smacznie! Polecam.

 

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s