Słodkie przekąski – 5 różnych propozycji

Witam!

Nie da się ukryć, że wraz z grudniem rok 2014 dobiega końca. Dla wielu grudzień to również czas podsumowań i nowych planów. Nie chciałam pozostawić tego roku bez krótkiego komentarza, w końcu w lipcu bieżącego roku postanowiłam utworzyć bloga kulinarnego – swoją drogą, ma już pół roku. Mam nadzieję, że wielu z Was znalazło coś smacznego dla siebie. W związku z tym, że to blog kulinarny to najlepszym podsumowaniem są po prostu zdjęcia z przepisami.

Dodatkowo zbliża się Sylwester, więc mam dla Was propozycje na szybkie przekąski na tą okazję, będące jednocześnie słodkim podsumowaniem tego półrocza. Zapraszam!

podsumowanie

 

I. Gwiazdą tego roku zdecydowanie jest ciasto makowo-kokosowe z masą budyniową. Miało najwięcej wyświetleń i cieszyło się największą popularnością. Nic dziwnego, bardzo szybko zniknęło z talerza. Doskonale sprawdzi się na wiele uroczystości – cieszy oko i podniebienie.

dwakawalki

II. Kolejną propozycją są „zeberkowe” babeczki kakaowo-śmietankowe, które są alternatywą dla klasycznej babki piaskowej. Każdy ją zna – mimo prostoty może być zarówno pyszna, jak przeciętna i po prostu sucha. Tak samo z zebrą, czyli babką dwukolorową z kakao. Kto powiedział, że babka powinna być w standardowej formie?

babatlo

III. Trufle kojarzą mi się z eleganckim deserem i dość kosztownym. Ostatnio wypróbowałam kilka przepisów na to „małe co nieco” i mogę przyznać, że wyglądają niezwykle  efektywnie, smakują pysznie i wcale nie są drogie. Na imprezę Sylwestrową sprawdzą się bardzo dobrze.

trufle2in1

IV. Nie bez podowdu mówi się, że ” je się oczami”. Danie powinno zarówno być smaczne, jak i tak wyglądać. Przykładem przekąski, ktora moim zdaniem spełnia te warunki są tartaletki z owocami. Dość pracochłonne, ale i efektywne. Kruchy spód, kremowe nadzienie i owoce – to zdecydowanie mój faworyt.

babeczki2

V. W tym roku na blogu pojawiło się wiele przepisów, z wykorzystaniem ciasta francuskiego. Nic dziwnego – przy odrobinie kreatywności można stworzyć cuda. Moim ulubionym sposobem na dobrą przekąskę są „ślimaki” z ciasta francuskiego z twarożkiem. Na Sylwestra jak znalazł!

pychotka1

Mam nadzieję, że moje propozycję na Sylwestra się przydadzą.

Już teraz życzę udanego Sylwestra i zapraszam na nową porcję przepisów w nadchodzącym roku.

A jakie są Wasze ulubione przekąski na słodko?

Skomentuj

